Logo proiect EXPERT

Excelență, performanță și competitivitate în activități CDI la Universitatea "Dunărea de Jos" din Galați, EXPERT

Programul 1 – Dezvoltarea sistemului național de cercetare-dezvoltare
Subprogram 1.2 – Performanță instituțională – Proiecte de finanțare a excelenței în CDI
Cod proiect: 14PFE/17.10.2018

Obiectivul general al proiectului este profilarea activității CDI din UDJG în domenii strategice prioritare (bioeconomie și domenii de cercetare conexe sănătate, energie, mediu, eco-nanotehnologii) în care universitatea are deja rezultate dovedite și potențial de dezvoltare pe termen mediu și lung, prin concentrarea resurselor (infrastructura strategică, resursele umane și financiare) în vederea creșterii vizibilității a performanței științifice și aplicative a cercetării științifice, a competitivității la nivel național și internațional, prin asigurarea cadrului organizatoric și funcționalitatea pe principii de excelență, performanță și competitivitate a Platformei integrate de cercetare interdisciplinară competitivă „Dunărea de Jos” – ReForm (numită în continuare platforma ReForm-UDJG).

Obiectivele specifice ale proiectului sunt:

  • Extinderea competențelor resursei umane implicate în cercetare, pentru transformarea activității de cercetare, dezvoltare și inovare într-un factor al progresului științific și al creşterii economice;
  • Dezvoltarea unui mediu stimulativ pentru cercetarea fundamentală și aplicativă;
  • Concentrarea resurselor în domenii de cercetare şi inovare cu relevanţă științifică și tehnologică, cu potenţial demonstrat prin rezultate relevante, cu vizibilitate și impact în mediul economic și social;
  • Direcționarea activităţilor de cercetare, dezvoltare și inovare în acord cu nevoile societății, pentru a răspunde unor teme legate de provocările globale cu care aceasta se confruntă;
  • Afirmarea UDJG prin internaţionalizarea excelenţei la “Dunărea de Jos” realizabilă ca urmare a obţinerii calităţii de „Leadership" în domenii strategice, la frontier dintre ştiinţă şi tehnologie.